امام جمعه تفرش: هدف مشترک موجب وحدت حوزه و دانشگاه می شود

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

امام جمعه تفرش داشتن هدف مشترک را برای وحدت حوزه و دانشگاه ضروری دانست و گفت: وحدت واقعی این دونهاد باداشتن هدف مشترک که همان خداشناسی و حرکت جامعه به سوی کمال است، محقق می شود.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ روز سه شنبه در دیدار دانشگاهیان تفرش با حوزویان این شهرستان در حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان افزود: تنها علمی با ارزش و موثر است که انسان را به خداشناسی برساند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید در کنار علم آموزی به سمت خداشناسی و خداخواهی حرکت کنند زیرا در عصر کنونی علم سکولار گلوی دانشگاه ها را فشرده و در صدد تصاحب کرسی های دانشگاهها به منظور تبلیغ و تفسیر علوم مادی و هدایت دانشجویان به سمت مال اندوزی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت:نیاز مبرم جامعه، ایجاد بسترهای لازم به منظور وحدت حوزه و دانشگاه و تلاش برای یکی شدن این دو نهاد علمی است.

سید ˈجواد موسویˈ افزود: اسلامی شدن دانشگاهها و وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند ارتقاء تعامل حوزه و دانشگاه با تاکید بر مشکلات فرهنگی و سیاسی جامعه است.

رییس دانشگاه تفرش نیز در این نشست با یادآوری سرآمد بودن جامعه اسلامی در حوزه علوم و فنون و غلبه بر جامعه های غربی گفت: مهمترین عامل انحطاط و عقب ماندگی جوامع اسلامی و تبدیل این کشورها به جهان سوم، جدایی دین از علوم و فنون بود.

دکتر ˈاحمدرضا ربانیˈ افزود: دانشگاه و حوزه دو بال در پیشرفت جوامع اسلامی است که نتیجه آن تربیت دانشمندانی است که علاوه بر سرآمد بودن در علوم، در حوزه معرفت دینی نیز سرآمد باشند.

در این دیدار که در آستانه سالروز شهادت دکتر مفتح وروز وحدت حوزه و دانشگاه ( 27 آذر)انجام شد روساء و مدیران دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور تفرش حضور داشتند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:3 | نویسنده : میثم اله وردی |